Centre interrégional de développement de l'occitan - Mediathèque interrégionale occitane

PATRIMOINE & CONNAISSANCE DE LA CIVILISATION OCCITANE

Forum euroregional « Culturas popularas en dialòg » Imprimer Envoyer




Un an après le premier Forum eurorégional des acteurs de la culture et de la création, le  CIRDOC et ses partenaires, la Fira Mediterrània de Manresa et la Fira de Teatre Infantil (FIET) des Baléares, vous invitent le 9 mai à 16h pour le lancement de l'opération « Culturas popularas en dialòg ». 
Associations, confréries, groupes, fédérations... chacun est invité à devenir l'ambassadeur des pratiques vivantes de son territoire et acteur du dialogue des langues et cultures entre Pyrénées et Méditerranée. Animations, spectacles, partage de vidéos en ligne, conférences... Dix mois de rencontres et d'échanges en préparation du second Forum Eurorégional qui se tiendra au printemps 2018.


Culturas popularas en dialòg : Les traditions vivantes au service du dialogue interculturel


Animaux totémiques du Languedoc et géants catalans, cassoulet et graixonera, bodega ou xeremies (cornemuses de la Montagne Noire et des Îles Baléares)... les cultures occitanes et catalanes sont riches de pratiques et d'expressions vivantes se faisant écho. Ces traditions étant par essence « populaires », « Culturas popularas en dialòg » a été pensé dès l'origine comme participatif. L'opération invitent ainsi tous les acteurs du territoire qui le désirent à s'associer à ce grand projet d'initiative populaire pour devenir ambassadeur du dialogue des langues et des cultures entre Pyrénées et Méditerranée. 


De mai 2017 au printemps 2018, le CIRDOC-Mediatèca occitana - établissement public français en charge de la sauvegarde, de la transmission et de la promotion de la culture occitane -, la Fira Mediterrània de Manresa – marché de spectacles rassemblant les nouvelles créations artistiques inspirées des traits culturels de la Catalogne et de la Méditerranée – et la Fira de Teatre Infantil I Juvenil des Îles Baléares – grande vitrine du théâtre jeune public produit aux Îles Baléares et au-delà -, proposeront ainsi un cycle de rendez-vous (animations, spectacles, conférences...), moment d'échanges ouverts au dialogue et à l’émergence d'initiatives citoyennes, dont le contenu et les rencontres viendront nourrir le Forum eurorégional final, au printemps 2018.



#CulturaViva: Venez partager en vidéos vos pratiques culturelles

La vidéo, constituant par ailleurs un incroyable outil de transmission, un grand appel à partage d'images est également lancé à tous les habitants de l'Eurorégion. Dès le mois de juillet, vous pourrez ainsi venir partager les vidéos de vos pratiques  traditionnelles sur la page Facebook du projet : https://www.facebook.com/Culturaspopularasendialog et sur les réseaux sociaux, accompagnés du mot-clé : #CulturaViva. 

Tutoriels de cuisine autour des spécialités locales, captations en direct (et dynamiques) des rendez-vous de votre groupe de sardane, montages vidéo, témoignages, sketchs...  Laissez parler votre créativité pour partager votre passion pour les cultures populaires de votre territoire : traditions culinaires, totems (animaux et légumes totémiques, mais aussi géants), jeux et sports traditionnels, danses, savoirs-faire...








Un an aprèp lo primièr Forum euroregional dels actors de la cultura e de la creacion, lo CIRDOC e sos partenaris, la Fira Mediterrània de Manresa, e la Fira de Teatre Infantil (FIET) de las Balears, vos convidan lo 9 de mai a 16h pel lançament de l'operacion« Culturas popularas en dialòg ». 


Associacions, confrariás, gropes, federacions... cadun es convidat a devenir l'ambaissador de las practicas vivas de son territòri e actor del dialòg de lengas e culturas entre Pirenèus e Mediterranèa. Animacions, espectacles, partatge de vidèos en linha, conferéncias... Dètz meses de rencontres e d'escambis en preparacion del segond Forum Euroregional que se tendrà a la prima de 2018.


Culturas popularas en dialòg : Las tradicions vivas al servici del dialòg intercultural


Animals totemics del Lengadòc e gigants catalans, caçolet e graixonera, bodega o xeremies (cabretas de la Montanha negra e de las Illas Balears)... las culturas occitanas e catalanas son ricas de practicas e d'expressions vivas que se fan resson. Aquelas tradicions, son per natura « popularas », rason per la quala lo projècte es estat pensat tre l'origina coma participatiu. L'operacion convida aital totes los actors del territòri que lo desiran a s'associar a aquel grand projècte d'iniciativa populara per devenir ambaissador del dialòg de las lengas e de las culturas entre Pirenèus e Mediterranèa. 


De mes de mai de 2017, a la prima de 2018, lo CIRDOC-Mediatèca occitana – establiment public francés en carga de la salvagarda, de la transmission e de la promocion de la cultura occitana -, la Fira Mediterrània de Manresa – mercat d'espectacles que recampa las novèlas creacions artisticas inspiradas de las especificats culturalas de Catalonha e de Mediterranèa –, e la Fira de Teatre Infantil I Juvenil de las Illas Balears – granda veirina del teatre jove public de las Balears  e d'endacòm mai-, vos propausaràn aital un cicle de rendètz-vos (animacions, espectacles, conferéncias...), moments d'escambis dobèrts al dialòg a l'emergéncia d'iniciativas ciutadanas, que lo contengut e los rencontres vendràn noirir lo Forum euroregional final, de la prima de 2018.



#CulturaViva : Venètz partejar en vidèos las vòstras practicas culturalas


Coma la vidèo constituís demai un incredible otís de transmission, una granda crida a partatge d'imatges serà tanben lançada a totes los estatjants de l'Euroregion. Tre lo mes de julh, poiretz venir partejar las vidèos de la vòstras practicas tradicionalas sus la pagina Facebook del projècte :  https://www.facebook.com/Culturaspopularasendialog e sus las rets socialas acompanhadas del mot clau :  #CulturaViva.


Guidas de cosina a l'entorn de las especialitats localas, captacions en dirècte (e dinamicas) dels rendètz-vos de vòstre grop de sardana, montatges vidèo, testimoniatges, scenetas...  Daissatz parlar la vòstra creativitat per partejar vòstra passion per las culturas popularas de vòstre territòri : tradicions culinàrias, totèms, jòcs e espòrts tradicionals, danças, sabers-far...






 
: